fredag 5 juni 2009

Politikerbloggens stora sensation...

... om Christian Engström kommer in i EP ska han anställa Rickard Falkvinge som assistent.

Ja vilken skandal... Att en euraopaparlamentariker anställer valfri assistent, hurkna detta få förekomma!

Nej alvarligt talat, jag förstår verkligen inte sensationen i ovanstående senario. Rick är kvalificerad och en duktig politiker, varför skulle han inte kunna vara till stor hjälp? Finns det något som jag inte vet om som gör honom olämplig?

För bara ett par dagar sedan så var det stora rubriker i Expressen om att Rick levde på allmosor, donationer som skänktes till partiet. Om han nu blev assistent åt Christer så skulle han få en lön, är det helt plötsligt dåligt? Var inte almosorna dåliganyss? Vad ska karl ta sig till för att göra gammelmedia nöjda? Ta ett jobb på konsum? Jag skulle vilja se Fredrik eller Mona ta ett jobb på konsum i stället för att få löner från staten och sina partier...

Längre ner i bloggen anklagas Amelia Andersdotter för att nolltaxera, jag antar att de vill att det ska låta som att ännu en i partiet måste leva på allmosor. Nu är det så att Amelia studerar, på den tiden jag studerade så nolltaxerade jag också eftersom CSN stöd inte taxeras.

Så deras stora nyhet är att en ev euparlamentariker kommer att anställa en kvalificerad assistent och att en studen nolltaxerade förra året. Ja jag säger då det, om någon kan gräva fram våra mörka hemligheter så är det politeiker bloggen. Bast att sätta ett extra hänglås på gaderoben med skelettet i...

1 kommentar: