tisdag 9 juni 2009

Att se tillbaka

Ja nu när yran har lagt sig lite så kan jag titta tillbaka till när jag gick med i pirat partiet. Det är inte så länge sedan, lite drygt en månad sedan. Så mycket har hänt sedan dess, vi har fått (i skrivandets stund) fått 3253 nya medlemmar, snart bryter vi 50000 gränsen. Vi har vunnit en seger som har fått hela världen att rikta sina blickar mot oss. Inte minst så har jag förändrats, jag har blivit mer vaken för det klimat vi lever i, jag har börjat titta på nyheterna och läsa tidningen och jag har börjat protestera mot det jag tycker är fel.

När jag gick med i partiet så kändes det osäkert om vi skulle komma upp i de 4% som behövdes för att komma med i EP. I söndags stod det klart att vi fick omkring 7%. Detta trotts alla artiklar och rapporter i pressen om varför man inte bör rösta på oss. Ibland har de balanserat nära gränsen till rent förtal. Detta visar att de som gick till urnorna och röstade PP inte var lättlurade människor som valde att välja kappan efter vinden. Tvärt om, våra väljare må vara unga men de är väl insatta i vår politik. Hade de inte varit det hade de förmodligen trott på åtminstonde en av alla de konstiga historier som farit runt partiet innan valet och röstat på något annat parti.

Det har varit en helt underbar månad, jag hoppas att få fortsätta ha massor av lika bra månader.

2 kommentarer:

  1. 47% som röstade pirat kom från Chalmers och områden runt omkring... slump? ;-)

    SvaraRadera
  2. Alla dessa dagar...alla dessa dagar som kommer ska vi fylla med nya mål, nya visioner och drömmar.
    Studenter eller ej, frihetslängtan har ingenting med ålder att göra.

    SvaraRadera