torsdag 4 juni 2009

Lite rätt och lite fel...

... ja det blir en enda röra när Mats Knutson ska kommentera piratpartiet i SVT's Aktuellt nu i kväll. Det hela börjar ganska bra med att han erkänner att det är lite underligt att PP stängs ute från slutdebatten, men han tror att det i slutändan kommer vara till vår fördel. Så lång är jag med, jag kan hålla med om det påståendet.

Men sedan börjar det rulla utför och det tar inte slut. Knutson säger:

För de står ju igentligen bara för en enda sak och det är ju fildelningen.

Ja vad ska man säga? Man hade ju hoppats att en politisk komentator hade varit bättre påläst. I alla fall att han kanse hade brytt sig om att sätta sig framför datorn (ja jag vet att det är ett hemskt verktyg för terrorister) och tittat på partiets hemsida. Eller kanske läst en och annan blogg (ja det innebär ju ännu mer tid framför den där hemska datorn). Ska man nu uttala sig om ett partis ideologiska grund som "oberoende" (jag använder ordet lite löst) komentator så borde man ta reda på fakta.

Han menar även att de andra partieran inte får någon chans att kritisera vår politik. Nej det har vi ju märkt... (irroni) Det har ju varit idelt hyllningar både från höger och vänster på senaste tiden.

Ja vad ska man igentligen säga? Jag hoppas att vi tas på större allvar efter valet, vi får helt enkelt bivisa vad vi går för. Så nu är det dags för piraterna att hugga i. Målet har inte nåtts på söndag, nej söndag är bara början. Målet ligger i integritet och rättigheten till ett privatliv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar